Returer og reklamasjoner

Hva gjør jeg dersom jeg ønsker å returnere en vare? 

Ved kjøp hos Biltema har du 30-dagers åpent kjøpt, hvilket betyr at du har mulighet til å få pengene tilbake når du returnerer varen din. Du bestemmer selv i hvilket varehus du vil returnere varen. 

Hva gjør jeg dersom jeg angrer på kjøpet eller ønsker å bytte varen? 

Oppsøk servicedisken i ditt nærmeste varehus. OBS! Husk å ta med kvitteringen.

Varene kan kun byttes eller returneres dersom følgende vilkår er oppfylt: 

  • Varen er ubrukt, dvs ikke ødelagt eller skadet. 
  • Originalemballasjen er uskadet (oljer og kjemikalier som mangler forsegling, byttes/ returneres ikke).
  • Kvittering fremvises.
  • Byttet/returen skjer innen 30 dager fra kjøpsdato.
  • Bytte / retur kan kun gjøres i landet varen er kjøpt.

Hvordan reklamere

Det er via varehusene vi registrerer feil og avvik i våre produkter. Alle undersøkelser og vurderinger av eventuelle feil, bytte og reklamasjoner gjøres fysisk i varehus. Ta derfor med varen til ditt nærmeste varehus. Husk kvittering, har du ikke kvittering er kontoutskrift fullgod erstatning. Ønsker du å kontakte et av våre varehus kan du sende e-post eller ring vår kundeservice på telefonnummer 22 22 20 22.