Spørsmål & svar om smarte hjem hos Biltema

Spørsmål & svar om smarte hjem hos Biltema

Lurer du på hvordan du finner bruksanvisningen til Smart Home-enheten din? Eller lurer du på hvordan du skal legge til en ekstra enhet? Her har vi samlet noen av de vanligste spørsmålene rundt smarte produkter på Biltema.

Hva heter appen?

Appen som brukes til å styre Biltemas produkter heter Tuya Smart.

Les mer om Smarte produkter hos Biltema via Tuya Smart >>

Er appen gratis?

Ja, appen er gratis og kompatibel med både iOS och Android.

Les mer om Tuya Smart via Google Play >>

Les mer om Tuya Smart via App Store >>

Hvilke nettverk støttes?

Alla nettverk som bruker 2,4GHz Wi-Fi frekvens.

Appen finner ikke den enheten jeg vil koble til, hva skal jeg gjøre?

Et godt Wifi-nettverk er grunnlaget for et velfungerende smart hjem. Forsikre deg om at du har et 2,4 GHz Wifi-nettverk. I noen tilfeller kan vegger forstyrre forbindelsen. Stå gjerne så nær ruteren som mulig. Hvis dette ikke hjelper, kan det hende du må gjenta koblingstrinnene (sammenkobling).

Kan jeg legge til mer enn en enhet om gangen?

Ja, du trenger bare å legge til en enhet av en bestemt produkttype først, f.eks. en lampe. Etter det kan du bruke funksjonen "Søk etter enhet" i appen, og alle enheter som er i paringsmodus (blinker) vises samtidig.

Hvor finner jeg bruksanvisningen til min Smart hjem-enhet?

Du finner alle bruksanvisningene under "Manuals and Documents" på den respektive produktsiden her på biltema.se.

Hvilke stemmeassistenter støttes?

De fleste produktene fungerer med Google Assistant og Amazon Alexa.
Når du har koblet Smart Home-kontoen din til enten Google Home eller Amazon Alexa, kan du kontrollere enhetene dine uansett hvor du er, så lenge du har Internett-tilgang.

Kommer det flere smart hjem produkter i fremtiden?

Ja, vi vil utvide sortimentet gradvis med nye produkter. Utvalget kan variere mellom våre Biltema-varehus, men alt er alltid tilgjengelig på biltema.no. 

Hvordan bruker jeg smart hjem hjemme og på hytta?

Bare lag et nytt "Hjem" i appen (Profil - Administrer hjemmet ditt - Opprett hjem) og gi det navnet hytta, slik at du kan bytte mellom de forskjellige hjem og produkter i hvert hjem. Det er forskjellige nettverk du kobler til, men alt styres i samme app. Smart?

Hvor kan jeg få hjelp hvis jeg har flere spørsmål?

Du kan alltid stille spørsmålet ditt eller sende tilbakemelding til oss, enten til et av våre ansatte på ditt lokale Biltema varehus eller til vår kundeserviceavdeling via kundservice@biltema.no.