Generelle vilkår og betingelser "Kjøp & Hent"

1. Generell kjøpsinformasjon

Disse generelle vilkårene "Kjøp & Hent" gjelder mellom deg som forbruker og Biltema Norge AS, org. Nr. 882 692 302 ("Biltema Online") når du handler online på www.biltema.no ("Biltema Online") og henter varen i ditt valgte Biltema varehus.

Du kan bare handle på Biltema.no hvis du har myndighet og rett til å inngå en avtale.

Biltema reserverer seg for eventuelle feil priser, tekster, bilder og for eventuelle prisendringer. Dette gjelder informasjon på Biltema.no, katalog og i våre reklame per post - og øvrig markedsføring og markedsføringsmateriell. Biltema har rett til å rette opp slike feil, endre og/eller oppdatere informasjonen.

Kontaktinformasjon

Biltema Norge AS
Org.nr: 882692302
Adresse: Industrivegen 17 C, 2069 Jessheim
Epost: kundeservice@biltema.no
Telefon: 22 22 20 22

2. Bestilling og kjøp av varer

Når du bestiller varer på Biltema.no, inngår du en kjøpsavtale når du velger å bekrefte bestillingen din på Biltema.no. Biltema vil sende en bekreftelse på kjøpet via SMS og/eller e-post til kontaktinformasjonen du oppga ved bestilling.

Bestilte varer forblir Biltemas eiendom til de er fullt betalt.

2.1 Endring av ordre

Hvis du oppdager feil i bestillingen din, er det viktig at du kontakter det valgte Biltema varehuset umiddelbart for å endre bestillingen.

Ved åpenbare feil (f.eks. feil pris, trykkfeil osv.) Forbeholder Biltema seg retten til å rette opp feilen i etterkant. Hvis du ikke er fornøyd med vår korreksjon, har du rett til å kansellere bestillingen.

2.2 Informasjon om produktet

Informasjon om et enkelt produkt presenteres på Biltema.no i forbindelse med kjøpet av produktet. For komplett informasjon om produktet, se produktemballasjen.

2.3 Lagersaldo

Den faktiske lagerstatus for en vare i det respektive Biltema varehuset oppgis via Biltema.no i forbindelse med bestillingen. Hvis Biltema merker at bestillingen din ikke kan leveres fullt ut på grunn av eventuelle avvik i lagerstatus på Biltema.no, vil det aktuelle Biltema varehuset kontakte deg. Du vil da selvfølgelig ha rett til å kansellere eller endre bestillingen. Biltema forbeholder seg retten til ikke å oppfylle en ordre i tilfelle varen er utsolgt eller i tilfelle teknisk svikt. Det samme gjelder hvis lagersaldoen er endret fra bestillingstidspunktet til vi har fått behandlet bestillingen din i det aktuelle Biltema varehuset. I slike tilfeller vil biltema refundere enhver betaling som er gjort til deg i samsvar med betalingsløsningen nedenfor.

3. Priser og betalingsmetoder 

Prisen for varene du bestiller er prisen som er oppgitt på Biltema.no dagen du bestilte eller når du sist endret bestillingen, med forbehold om trykkfeil eller andre feil. Alle priser er inkludert mva.

Vi tilbyr følgende betalingsmåter i samarbeid med Qliro. Hvis kjøpet ikke blir fullført, vil tilbakebetalingen av betalt beløp håndteres av Qliro, enten ved å frigjøre det reserverte beløpet eller ved å kreditere betalingen. Det kan forekomme en avgift ved noen av betalingsmåtene.

Merk at (Storebox) ikke støtter betaling via Samsung Pay eller Apple Pay. 

Direkte bank betaling

Etter at du har bekreftet ditt kjøp i kassen blir du sendt videre til din bank for å fullføre betalingen. Når betalingen blir godkjent, vil pengene bli trukket direkte fra din konto.

Kortbetaling

Du kan velge å betale for varene med vanlig betalingskort eller kredittkor, og vi aksepterer VISA og Mastercard. Det er ingen kortgebyrer og kredittkortbetalingen håndteres av vår betalingspartner Qliro, for å garantere en rask og sikker betaling. For økt sikkerhet bruker vi 3D-Secure som er en global sikkerhetsstandard utviklet av VISA og Mastercard for betalinger på nett.

Etter at kjøpet er gjennomført i kassen må du oppgi kortinformasjonen din for å fullføre bestillingen. Deretter vil beløpet på bestillingen reserveres. Transaksjonen gjennomføres med SSL-kryptering, hvilket innebærer at ingen uautorisert part har tilgang til dine opplysninger. Selve kortdebiteringen skjer først etter at du har hentet ordren i varehuset. Du er selv ansvarlig for å sikre at det er nok penger på kortet du velger å betale og reservere med. Dersom kortet ikke kan debiteres når du henter varene, har Biltema rett til å heve kjøpet eller kreve betaling i etterkant. Reserverte beløp håndteres av Qliro. Ved spørsmål om ditt reserverte beløp, vennligst kontakt Qliro direkte på 800 25 055. 

Slik fungerer det:

1. Velg kredittkort som betalingsmåte i kassen. Deretter blir du sendt videre til Qliros sikre betalingsserver.

2. Velg betalingskort som alternativ, oppgi kortnummer, gyldighet, sikkerhetskoden (CVV) samt navnet på kortholderen. Dersom du bruker e-kort må du angi minst to måneders gyldighetstid.

3. En kontroll gjennomføres slik at kortopplysningene stemmer, og at det finnes dekning for kjøpet.

4. Kjøpesummen blir reservert på din konto.

5. Det reserverte beløpet overføres først til varehuset når varene hentes/sendes.

Kortbetalinger gjennomføres i systemer som oppfyller kravene i henhold til sikkerhetsstandarden PCI-DSS. For informasjon om din betaling kan du kontakte Qliro via kontaktopplysningene på www.qliro.com

Noter at vi (Storebox) i dag ikke støtter betaling med betalingskort via Samsung Pay eller Apple Pay.

Qliro faktura

I samarbeid med Qliro tilbyr vi betaling med faktura, for en enkel og trygg handleopplevelse. Fakturaen må betales innen 14 dager fra fakturadato. Fakturaen blir sendt på e-post til den adressen du oppgir på kjøpstidspunket. Du kan også se og betale fakturaen i Qliros app/nettside.

Ved forsinket betaling sendes en påminnelse til deg og et gebyr på 70 kr samt en forsinkelsesrente på 8,50 % + gjeldene referanserente. Ved ytterligere forsinkelse kommer et lovpålagt innkrevningsgebyr.
Ved fakturakjøp forbeholder vi oss retten til å gjennomføre et kredittoppdrag gjennom Qliro AB. Innsamling og behandling av dine personopplysninger samt kredittinformasjon er nødvendig for at vi skal kunne behandle ditt ønske om 14 dagers betaling.

Når du gjennomfører kjøpet godtar du våre vilkår for «Kjøp & Hent» og Qliros vilkår for fakturakjøp. Klikk her for mer informasjon om Qliros vilkår.

Qliro "Kjøp nå - betal senere"

Denne betalingsmetoden har 0 % rente og en registreringsavgift på 45 kr. Bortsett fra dette gebyret påløper det ingen ekstra kostnader. Fakturaen sendes på e-post midten av hver måned. Du kan også se og betale månedsfakturaen på Qliros app/nettside.

Ved forsinket betaling overføres betalingsplanen for kampanjen til din Qliro Konto. Her vil det komme en forsinkelsesavgift på 70 kr samt forsinkelsesgebyr på 8,50 % + gjeldene forsinkelsesrente på neste faktura.

Ved fakturakjøp forbeholder vi oss retten til å gjennomføre et kredittoppdrag gjennom Qliro AB. Innsamling og behandling av dine personopplysninger samt kredittopplysninger er nødvendig for at vi skal kunne behandle ditt ønske om kredittkjøp.

Fullstendige vilkår: Qliros fullstendige kampanjevilkår.
Se også: Standardiserte europeiske opplysninger om forbrukerkreditt (SEF).

Qliro Konto & delbetaling

Når du velger delbetaling blir du umiddelbart varslet om at din søknad har blitt innvilget og vi begynner å behandle ditt kjøp. Dersom din søknad ikke blir innvilget kan du gå tilbake og velge en annen betalingsmåte. Du kan ha et eller flere pågående delbetalingskjøp og Qliro samler dem på en månedsfaktura som du får på e-post i midten av hver måned. I Qliros App/nettsted har du også muligheten til å se og betale månedsfakturaen. Under delbetalingstiden kan du når som helst betale hele ditt gjenværende utestående beløp. Ved for forsinket betaling, sendes det ut en påminnelse og et forsinkelsesgebyr på 70 kr samt en forsinkelsesrente på 8,50 % + gjeldene forsinkelsesrente. Ved ytterligere forsinkelse kommer et lovfestet innkrevningsgebyr.

Vi forbeholder vi oss retten til å gjøre en kredittsjekk gjennom Qliro AB. Innsamling og behandling av dine personopplysninger samt kredittopplysninger er nødvendig for at vi skal kunne behandle ditt ønske om kredittkjøp.
Betalingsalternativer og fullstendige vilkår: Qliros fullstendige vilkår og betalingsalternativer for konto og delbetaling.
Se også: Standardisert Europeisk Konsumentkreditinformasjon.

4. Leveringsinformasjon

Varene dine anses som levert når du henter dem i det valgte Biltema varehuset. Varene kan hentes når du har fått beskjed om at din ordre er klar, via SMS eller e-post via kontaktinformasjonen du oppga ved bestilling.

Følg skiltene til "Kjøp & Hent" disken i varehuset hvor du kan hente varene dine. For å sikre at varene dine blir hentet av deg, eller personen du har satt som avhenter, må du eller vedkommende vise ID og mottatt bekreftelse på bestillingen. Enhver representant må vise legitimasjon.

Hvis du ikke henter varen din innen 48 timer etter at du har fått beskjed om at ordren er klar, vil kjøpet bli kansellert og pengene dine tilbakebetalt.

5. Angrerett, åpent kjøp og klager

5.1 Angrerett

I henhold til angrerettloven har du rett til å kansellere kjøpet innen 14 dager fra dagen etter at du, eller noen på dine vegne, har hentet ordren i det aktuelle Biltema varehuset. Angreretten gjelder ikke de produktene der du har brutt forseglingen, og heller ikke dersom produktene ikke er egnet for retur på grunn av helse- eller hygieniske årsaker eller produkter som raskt kan forringes eller bli for gamle. Angreretten gjelder heller ikke for produkter som er produsert i henhold til instruksjonene dine eller som ellers har et tydelig personlig preg.

Du som ønsker å utøve angreretten din, kan komme til ditt Biltema varehus med produktet og kvitteringen din og kunngjøre at kjøpet angres. Du kan også sende en klar og tydelig melding til Biltema (kontaktinformasjon blir gitt nedenfor) om din beslutning om å kansellere kjøpet. Skriv inn navn, adresse og annen relevant informasjon, f.eks. ordrenummer, kvitteringsnummer og navn på varen i meldingen. I forbindelse med dette må du fylle ut et avbestillingsskjema som tilsvarer det som finnes i lenken nedenfor. Vi anbefaler at du bruker avbestillingsskjemaet som det norske forbrukerrådet har produsert og som du finner her.

For å kunne utøve din angrerett i tide, må du enten komme til ditt Biltema varehus og varsle om at du angrer på kjøpet som ovenfor, eller sende angreretts skjemaet til Biltema innen 14 dager fra dagen etter at du, eller noen på dine vegne, har hentet varene i det aktuelle Biltema varehuset.

Du må også returnere varene til Biltema for egen regning uten unødig forsinkelse og i alle fall senest 14 dager etter datoen da du varslet Biltema din beslutning om å utøve angreretten. Biltema vil tilbakebetale verdien av varene som omfattes av angreretten med et eventuelt fradrag for verdireduksjon som følge av din håndtering av varen som ikke har vært nødvendig for å fastslå varenes art, egenskaper og funksjon.” 

Tilbakebetalingen vil skje uten unødig forsinkelse og senest innen 14 dager fra dagen Biltema eller Biltema varehuset mottok ditt vedtak om å utøve angreretten og forutsatt at varehuset mottok produktet på det tidspunktet.

5.2 Åpent kjøp

Når du kjøper fra Biltema har du, i tillegg til angreretten, 30 dager åpent kjøp fra den dagen du, eller noen på dine vegne, hentet ordren i det aktuelle Biltema varehuset. Dette betyr at du kan få pengene tilbake når du returnerer varen. Du kan gå tilbake til hvilket av Biltemas varehus du selv ønsker.

Kontakt kundeserviceavdelingen umiddelbart i ditt nærmeste Biltema varehus. NB! Ikke glem å ta med kvittering. Varene byttes eller kjøpes tilbake hvis følgende vilkår er oppfylt:

  • Varen er ubrukt, dvs. ikke ødelagt eller skadet.
  • Originalemballasjen er uskadet, dvs. brukbar. Oljer, kjemikalier og andre produkter som ikke har tetning, byttes ikke.
  • Kvitteringen fremvises.
  • Byttingen eller tilbakekjøpet skjer innen 30 dager fra kjøpsdatoen. 
  • Unntaket er noen bilelektronikkvarer, og da står det på kvitteringen "Elektronikkprodukt Bil, byttes ikke!".
  • Salgsvarer blir ikke kjøpt tilbake.

5.3 Reklamasjoner

Etter norsk lov kan reklamasjon skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.

Reklamasjoner bør gjøres innen rimelig tid etter at feilen er oppdaget. For reklamasjoner, kontakt ditt nærmeste Biltema varehus og ta med varen og kjøpskvitteringen. Hvis det betyr ekstra problemer for deg å besøke nærmeste Biltema varehus med klagesaken din, anbefaler vi at du først kontakter varehuset på telefon 22 22 20 22. Ha kvitteringen klar.

Hvis det er feil på en vare, vil du bli kreditert den tilsvarende verdien på varen eller få feilen utbedret eller få varen levert hvis den ikke medfører en urimelig pris for Biltema varehuset. Når du betaler med kort, vil kreditering i tilfelle feil på noe bli gjort med det samme kortet som ble oppgitt ved bestilling. Ved fakturabetaling vil krediteringen gjennomføres av Qliro i henhold til deres vilkår. 

6. Personopplysninger

Når du handler eller samhandler med oss, vil du dele din personlige informasjon med oss. Vi behandler personopplysninger i samsvar med Biltemas personvernregler.

Du finner den nyeste versjonen av personvernreglene på https://www.biltema.no/kundeservice/brukervilkar/personvernerklaring/

7. Kontakt

Du kan nå Biltemas kunnskapsrike kundeserviceavdeling som er klar til å svare på spørsmålene dine på vår chat, på e-post: kundservice@biltema.no eller på telefon 22 22 20 22 hverdager mellom 08:00-20:00, eller på lørdag 09:00-18:00.

Du finner adresse, telefonnummer og e-post til respektive Biltema varehus på vår webside www.biltema.no  

8. Tvist

Hvis du og Biltema varehuset ikke er enige, henviser vi deg til forbrukerrådet. Telefonnummer: 23 400 500, eller via kontaktskjema på www.forbrukerradet.no/kontakt-oss